Dinsdag 16 mei bezocht het Nuon Solar Team met Bart Hettema, oud-leerling van onze school en al weer drie jaar student aan de TU Delft, onze school.

Bart kwam met een missie: leerlingen vertellen over zijn avonturen met het wereldberoemde Nuon Solar Team en ze enthousiasmeren voor technologie. Daarvoor had hij Nuna 7 meegenomen, een eerder type van de zonneauto Nuna 9, waarmee het team van zestien Delftse studenten in oktober de Bridgestone World Solar Challenge dwars door Australië hoopt te winnen.

Bart vertelde tijdens zijn presentatie aan brugklassers hoe de studenten te werk gaan bij het bouwen van de auto en wat daar allemaal bij komt kijken. Hij legde aan ons uit hoe belangrijk teamwork is. We waren allemaal onder de indruk.

Het team was de afgelopen jaren zeer succesvol. Zal het dit jaar weer gaan winnen? Wij hopen het en wensen Bart en de andere teamleden veel succes!