Hoe leuk is het als je als docent een nascholingsdag hebt en dat je dan leerlingen mag meenemen! Dat was afgelopen maand het geval toen er een nascholing voor muziekdocenten was over zingen met jongeren en het vormen van een vocal group of koor in je school. Deze drie leerling-toppers wilden wel mee.
Samen met onze muziekdocente hebben ze een hele dag gezongen met andere jongeren uit heel Nederland, in het muziekcentrum van de omroep in Hilversum; een gebouw met veel geschiedenis. Van hieruit werd radio gemaakt en werd er veel muziek opgenomen. Het Radio Filharmonisch orkest, het Metropole orkest en het Groot Omroepkoor hebben hier bijvoorbeeld ook hun thuisbasis.
Het was een geslaagde dag en de jongeren keerden vol muziek en inspiratie terug naar Den Haag.