Afgelopen weekend heeft o.a. het ministerie van OC&W besloten om vandaag stil te staan bij de moord op Samuel Paty. Het ministerie vraagt scholen hetzelfde te doen. Hoewel wij afgelopen week (in tegenstelling tot veel andere scholen) al aandacht aan de vreselijke gebeurtenis hebben besteed, geven we toch graag óók gehoor aan de oproep om vandaag de vlag halfstok te hangen.

Vanochtend voor schooltijd heeft wethouder Bredemeijer samen met enkele docenten, leerlingen en directieleden de vlag halfstok gehesen. We staan op deze manier extra stil bij de gruwelijke moord op Samuel Paty en bij de vragen waar deze gebeurtenis ons voor stelt. Na het moment buiten ging de wethouder nog in gesprek met enkele leerlingen en docenten.

Wethouder Bredemijer: “Ook het Haagse onderwijs staat vandaag stil bij de verschrikkelijke moordaanslag op de Franse docent Samuel Paty. Ik deed dit door samen met leerlingen, docenten en de rector van het Hofstad Lyceum de vlag halfstok te hijsen. Een indrukwekkend moment, waarop de kracht duidelijk werd van onze vrijheid van meningsuiting in het onderwijs. Samen staan wij voor het onderwijs waarin docenten in vrijheid en veiligheid hun werk kunnen doen. Docenten zijn cruciaal, zodat onze kinderen en jongeren zelfstandige denkers worden. In gelijkwaardigheid en solidariteit tot elkaar.”