Maandag 30 oktober waren acteurs van het beroemde Engelse toneelgezelschap ‘Phileas Fogg’ opnieuw te gast op Hofstad Lyceum. Dit keer om met leerlingen van TTO 3 een voorstelling in te studeren en op te voeren van ‘World War 1 – Poetry’.

In een kleine twee uur kwam de dramatiek van de Great War voorbij: in 4 jaar tijd kostte die oorlog meer dan 10 miljoen soldaten het leven. Het trotse ‘Your country needs you’ uit 1914 waarmee soms zelfs jongens werden gerekruteerd voor het leger veranderde al snel in een uitzichtloze periode in de loopgraven en in duizenden soldaten die gewond en verslagen terugkeerden naar het Verenigd Koninkrijk.

Op speelse en tegelijk overtuigende manier beeldden leerlingen de ellende van de soldaten uit. Ongetwijfeld een avond die hen en de aanwezige ouders/verzorgers zal bijblijven.

In januari  is ‘Phileas Fogg’ terug om met leerlingen van T1A een beeld neer te zetten van het leven van kinderen in het Engeland van de 19e eeuw.