Op woensdag 5 oktober bezocht een delegatie van de Peace Boat onze school. Dit sociale project uit Japan loopt al tientallen jaren. Een zeer divers gezelschap, in de leeftijd van vijf tot negentig, monstert voor ongeveer zes weken aan en vaart dan een deel van de reis om de wereld mee. De deelnemers bezoeken verschillende landen, waarbij ze proberen onderling begrip te bevorderen. Zo heeft men aan boord bijvoorbeeld Israëliërs en Palestijnen met elkaar in gesprek gebracht.
De groep die onze school bezocht, onderzoekt de rol die het onderwijs kan spelen in het bevorderen van onderling begrip. Men was erg onder de indruk van de manier waarop onze school verdraagzaamheid en samenwerking in een multiculturele maatschappij tot stand weet te brengen. Onze speciale band met Japan is tijdens dit bezoek weer versterkt. De bezoekers werden rondgeleid door onze eigen leerlingen, die in maart 2017 op uitwisseling zullen gaan naar Yokohama.