Ferrie Hamer uit V5 (links op de foto) is afgelopen weekend met zijn teamgenoten van Haag Atletiek Nederlands kampioen geworden op de 4×100 meter met een tijd van 44,91! Goed voor een plaats op de ranglijst allertijden, een nieuw clubrecord en een baanrecord in Alphen! Dat is een prestatie om trots op te zijn, gefeliciteerd Ferrie!

Hofstad Lyceum heeft in verschillende takken van sport talentvolle en succesvolle sporters in huis, die op hoog niveau aan wedstrijdsport doen. Ze weten van aanpakken, van doorzetten en plannen en dat komt hun ook op school van pas.

Er is op Hofstad Lyceum een enthousiaste sportcultuur. Op vrijdagmiddag na schooltijd kan er extra op school gesport worden. We doen mee aan allerlei scholentoernooien en jaarlijks organiseert de sectie LO het IST (International Sports Tournament). Heel veel leerlingen lopen de CPC en op het eind van het schooljaar wacht de ultieme uitdaging voor fietsers: de Alpes d’Huzes. Speciaal voor  brugklassers is er Hofstad EXTRA Sport, een programma waarin de deelnemende leerlingen door het jaar heen extra met allerlei sporten bezig zijn.