Maandagavond 8 februari organiseerden de decanen in samenwerking met de ouderraad het tweejaarlijkse Beroepencafé. Professionals uit uiteenlopende beroepsgroepen kwamen naar school om in gesprek te gaan met onze bovenbouwleerlingen over hun beroep en de opleiding die daarvoor nodig is.

De octogoon was ingedeeld in vier pleinen: het Gezondheidsplein, het Techniekplein, het Businessplein en het Maatschappij- en cultuurplein. De leerlingen hadden zich vooraf aangemeld voor twee van de vier pleinen en gingen volgens een wisselsysteem op beide pleinen met drie professionals in gesprek. In totaal  had elke leerling dus zes speeddates.

Er was een mooie opkomst: zo’n honderd leerlingen en een kleine vijftig professionals (ouders, bekenden, oud-leerlingen enz.) hadden het slechte weer getrotseerd. En niet voor niets: het werd een geweldige avond. Het wisselen verliep vlekkeloos en de gesprekken waren geanimeerd en gingen na het speeddaten, in de hal gewoon door. Of zoals een leerling vandaag zei: ‘Het was veel leuker dan ik gedacht had! Volgende keer kom ik weer.’ Dat is een compliment voor de decanen, de ouderraad èn alle deelnemers!