Naar aanleiding van de televisieopnamen in hun klas hebben enkele vijfdeklassers op 19 september de Prinsjesdagviering in de Grote Kerk bezocht. Deze ‘interlevensbeschouwelijke bezinningsbijeenkomst ter gelegenheid van de opening van het parlementaire jaar’ had als thema ‘Vertrouwen tussen hoop en vrees.’

Dit thema kwam tijdens de viering aan bod vanuit o.a. joodse, boeddhistische, islamitische, christelijke en hindoeïstische invalshoek. Na afloop weerklonk door de Grote Kerk het Wilhelmus. Maar het hoogtepunt vormden de selfies met wel heel bekende mensen uit politiek Den Haag na afloop van de viering!

Op zondag 24 september van 23.10 tot 24.00 uur wordt op NPO 2 de documentaire ‘Wat bezielt Nederland? Boodschap voor het Binnenhof’ uitgezonden, waarin de viering – en hopelijk ook de televisieopnamen uit de klas! – te zien zullen zijn.

Foto-bron: www.prinsjesdag.nl