Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Lucas Onderwijs heeft de GSA (Gender & Sexuality Alliance)-groep van onze school de jaarlijkse Lucas Onderwijsprijs ontvangen. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan een school of personen die een belangrijke bijdrage aan het onderwijs in de breedste zin van het woord hebben geleverd.

De jury had unaniem grote waardering voor de manier waarop de GSA-groep erin slaagt om het begrip tolerantie in een school met een diverse schoolpopulatie daadwerkelijk vorm en inhoud te geven. De prijs, een beeldje, werd in ontvangst genomen door een delegatie van de GSA-groep. Na de uitreiking werd een korte film vertoond.

Met de toekenning van de prijs wordt, in navolging van het recente bezoek aan onze school door de burgemeester en de koningin, de waardering voor het werk van de GSA-groep nog eens onderstreept. We zijn ontzettend trots op hetgeen onze leerlingen doen en op wat zij voor de school betekenen!