Op 22 mei zijn de leerlingen met aardrijkskunde in hun pakket op excursie geweest. Deze keer bleven we dicht bij huis, want we hebben de dag doorgebracht in de Binckhorst. In dit stukje Den Haag vindt een schoolvoorbeeld van herstructurering plaats. Een voormalig industriegebied, dat de laatste decennia aan het verloederen was, wordt omgevormd tot een grootstedelijke wijk, waar wonen, werken en recreëren op een manier samenkomen die “hip and happening” is.

Na een theoretische inleiding op school en een wandeling onder begeleiding van de docenten zijn de leerlingen zelf op onderzoek uitgegaan. Eén van de producten die ze gemaakt hebben is een “storymap” een interactieve kaart waar je fotos’ en toelichting in kunt zetten. Op deze manier hebben ze eigenlijk hun eigen virtuele excursie gemaakt.

Wij wilden u deze storymap niet onthouden. U kunt hem hier bekijken.