In het kader van Paarse Vrijdag bezocht de Wethouder van Onderwijs, Sport en Buitenruimte, Hilbert Bredemeijer onze school. Hij ging in gesprek met leerlingen van de actieve GSA (Gender & Sexuality Alliance) van Hofstad Lyceum. De leerlingen zetten zich in voor een school waar iedereen zich thuis én veilig voelt. Paarse Vrijdag is een dag waarop door het dragen van de kleur paars solidariteit getoond wordt met lhbt+’ers. In Nederland wordt de dag sinds 2010 ieder jaar op de tweede vrijdag van december gehouden.

Op het De Savornin Lohmanplein hebben de leerlingen de regenboogvlag gehesen voor extra aandacht voor diversiteit in de samenleving. Op Hofstad Lyceum zien we Diversiteit als één van onze essentiële waarden. De kracht van de open en onbevooroordeelde blik naar iedere ander, het recht voor ieder ander om te zijn wie hij is, en de verrijking van eigen standpunten en gedrag vanuit kennis van andere opvattingen en gebruiken.