Afgelopen zaterdag 17 juni werd in Pulchri Studio de overzichtstentoonstelling ONTMOETEN geopend door Wethouder Boudewijn Revis. Ook leerlingen van Hofstad Lyceum waren daarbij betrokken. In de projectweek zijn de leerlingen van V3 namelijk naar het Jongerenatelier geweest. Daar dachten zij samen met architecten en kunstenaars mee over wat er de komende decennia allemaal zal veranderen in de openbare ruimte. Zij maakten hun ideeën concreet in maquettes.

Gautam Jainandan en Dairen Lauffer uit V3A (op de foto met wethouder Revis) waren uitgenodigd om bij de opening van de tentoonstelling aan het publiek uitleg te geven over het project. Zij deden dat zo goed dat ze ter plekke door de directeur van een Rotterdams architectenbureau werden uitgenodigd om daar een dagje mee te lopen. Je kan niet vroeg genoeg beginnen met netwerken!

Het Haags Jongerenatelier ontwikkelde dit project op uitnodiging van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Een beeldverslag van dit gehele project Ontmoeten in 2040 met circa vijftien maquettes is te zien in Pulchri Studio van 17 juni t/m 9 juli als onderdeel van de grote overzichtstentoonstelling ONTMOETEN, waaraan tientallen kunstenaarsleden van Pulchri deelnemen.