Vanuit huis bracht Minister van Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media, Arie Slob, een online werkbezoek aan Hofstad Lyceum. Met schoolleiders, docenten en de roostermaker werd gesproken over de grote impact van corona op de dagelijkse schoolpraktijk. Volgens de een is het onderwijs verbeterd, terwijl de ander echt het contact mist om de leerlingen bijvoorbeeld te leren samenwerken. ‘Iedereen wil terug naar normaal, maar zolang dat niet kan heb ik veel respect hoe leraren omgaan met deze situatie’, aldus minister Slob.

Ook werd gesproken over de moord op Samuel Paty. Minister Slob vond het bijzonder om te zien hoe leraren dit onderwerp gebruiken om ‘te verbinden en niet te vervreemden’, zoals een docent het omschreef. Hoe verschrikkelijk ook, het biedt een aanleiding voor interessante discussies met en tussen leerlingen over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.