Op 1 en 2 november zijn de leerlingen van de 2e en 3e klas Gymnasium op excursie geweest naar Trier, een belangrijke stad in de oudheid. Op woensdag werd onderweg naar Trier een bezoek gebracht aan de Katakomben in Valkenburg, die zijn uitgehakt in de mergelgrotten. Daarna reden ze door naar Trier waar het Landesmuseum staat. In het Landesmuseum zijn veel voorwerpen uit de klassiek oudheid te zien, waaronder de grootste ooit gevonden goudschat uit de oudheid, bestaand uit ongeveer 2650 gouden Romeinse munten! De overnachting was in de Jugendherberge Trier, een prima plek, mooi gelegen aan de oever van de Moezel.

De volgende dag gingen de leerlingen onder begeleiding van de docenten naar het Amfitheater, de Thermen, de Basilica, de Porta Nigra en bekeken ze de architectuur in Trier. Natuurlijk was er ook tijd om even te shoppen en een lekker Duits taartje te eten. Op de terugweg werd er gezamenlijk gegeten bij de Burger King. En dat was maar goed ook, want door de storm liep de bus behoorlijke vertraging op. De leerlingen vonden het een geweldig leuke reis!