Op Hofstad Lyceum speelde deze week de musical Frozen. De musical is een jaarlijkse traditie waaraan zo’n tachtig leerlingen uit alle klassen, van de brugklas t/m vwo 6, meedoen. Ook docenten laten zich niet onbetuigd. Leerlingen en medewerkers acteren, zingen, dansen of maken muziek in de band. Daarnaast zijn er leerlingen achter de schermen actief, die voor het decor, licht & geluid en grime zorgen. Oud-leerlingen kwamen de gelederen versterken en hielpen o.a. bij de regie.Vanaf het begin van dit schooljaar is er -na een spannende auditieronde- door allen hard gewerkt en dat resulteerde in een paar betoverende voorstellingen.

Voor Frozen werd de theaterzaal van de school omgetoverd tot een koninkrijk waarover koningin Elsa van Arendelle de eeuwige winter had afgeroepen. De musical was echter verre van ijzig: er werd enthousiast geacteerd, gezongen en gedanst en het publiek werd in het stuk meegenomen door mythische trollen, prinsessen, een gekke sneeuwpop en magische rendieren. Op woensdag was er een middagvoorstelling, waar veel kleine Frozen fans lang naar hadden uitgekeken en geheel in stijl met o.a. Frozen-jurkjes de voorstelling bezochten. Na afloop mochten ze ook nog eens op het podium met hun Frozen helden op de foto!

De grote band – met leerlingen en docenten – werkte dit jaar samen met het Koninklijk Conservatorium en zorgde voor een strakke muzikale omlijsting. Zo werd Frozen een geweldige, swingende en kleurrijke belevenis.

Hulde voor de leiding van dit project (regie/script: Daniëlle Ploeger, Simone Telder, Mila van Nieuwenhuizen, Lindi de Pater, Cherise Nieuwland; productie: Marlous Muda, A/V: Dennis Vos)!

Kijk voor meer foto’s op de Facebookpagina van Hofstad Lyceum.