Admins, motions, resolutions en committees.
Het zegt je misschien niets, maar bij een aantal leerlingen staan deze termen in hun geheugen gegrift. Zij hebben namelijk van 15-17 februari meegedaan aan MUNA op het Alfrink College in Zoetermeer. Dat is een simulatie van de Algemene Vergadering en Veiligheidsraad van de VN. De leerlingen hebben zich bekendgemaakt met wereldpolitiek en hoe dat een beetje in zijn werk gaat. Sommigen hadden dat heel snel door. Lutfia Sirait (V5) die Libië vertegenwoordigde herinnerde bijvoorbeeld de vertegenwoordiger van Oekraïne eraan dat Libië best goede relaties met Rusland heeft. Een andere verrassing op het gebied van oorlogvoering was Hiba Lamnadi (V4) die zich als laatste van haar bondgenootschap staande hield in de oorlog tegen Brazilië en diens bondgenoten. De gymsectie zal zeer goedkeurend tegenover deze oorlog staan, hij werd namelijk uitgevochten d.m.v. een potje trefbal.

Al met al hebben onze leerlingen veel geleerd, zowel op inhoudelijk vlak, maar ook op sociaal vlak. Ze hebben zich erg goed bewogen in een omgeving met leerlingen uit Nederland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en zelfs Kazachstan. De leerlingen zullen nog lang na hun tijd bij ons op school profijt hebben van de vaardigheden die ze op MUNA hebben geleerd.