Vandaag werd de ‘Week van de Tolerantie’ afgesloten door een lezing van mw. Maja Groff. Als jurist internationaal recht is zij verbonden aan de ‘Hague Conference on Private International Law’, een internationale organisatie waarbij 150 landen over de hele wereld zijn aangesloten. De voornaamste taak van mw. Groff bestaat daar uit de voorbereiding en uitvoering van internationale onderhandelingen.

In haar lezing wees zij de aanwezige leerlingen, docenten en genodigden onder meer op het feit dat het, om een samenleving toleranter te maken, ook op de eigen kracht aan komt. Eén van de uitspraken die zij daarbij citeerde was van Malala Yousafzai: ‘When the whole world is silent, even one voice becomes powerful.’

De lezing werd muzikaal omlijst door leerlingen en voorafgegaan door de presentatie van een speciale aflevering van het UNESCO-journaal.