De leerlingen uit groep 8 die deelnemen aan Hofstad Junior College 2017 hebben inmiddels vier ochtenden lessen op Hofstad Lyceum gevolgd. Er zullen er nog vier volgen: op de woensdagen 8, 15, 22 en 29 november. Ze krijgen de vakken Latijn, Grieks, Engels, biologie, wis- en natuurkunde. De leerlingen zijn enthousiast en de docenten ook!

Oscar, Sem en Dylan vertellen dat ze het ontzettend naar hun zin hebben. Het is leuk om rond te kunnen kijken op onze school, toch al een soort oriëntatie op het voortgezet onderwijs. Vandaag hadden ze Natuurkunde en Latijn. De lessen gingen over bouwkunde en meten. Bij natuurkunde leerden ze hoe je met heel eenvoudige dingen als een stukje touw en een paar gewichtjes de meest ingewikkelde dingen kunt meten en berekenen. Bij Latijn kregen ze te horen dat de Romeinen al een arena voor 70.000 toeschouwers konden bouwen en dat het Pantheon niet alleen een tempel, maar ook een tijdmeet instrument was. Toen de docent vroeg wat de leerlingen van het niveau vonden, was het antwoord: ‘Superleuk, bij elke les leren we iets nieuws!.’ Dat horen we graag!

Na de laatste lesochtend op woensdag 29 november is er een afsluitende bijeenkomst voor ouders en leraren van 10.30 tot ongeveer 11.20 uur.