Als onderdeel van hun Profielwerkstuk hebben leerlingen van Hofstad Lyceum een klimaat-neutraal huis gebouwd met als doel mede leerlingen bewust te maken van mogelijkheden van klimaat-neutraal bouwen én als bijkomende doelstelling om via zonnepanelen elektriciteit te produceren. Hofstad Lyceum beschikt over ruim 320 zonnepanelen, maar door deze techniek zó dicht bij de leerlingen te brengen, maak je het ook tastbaar, leerzaam én functioneel, zo bedachten  Abigail, Isaac, Kaj en Maryam.

Leerlingen kunnen in het huisje nu hun mobiel opladen met eigen opgewekt elektriciteit en wat de leerlingen betreft, is dit nog maar het begin. Het huisje dient ook als inspiratiebron voor leerlingen en docenten om met diverse projecten in de komende jaren verder te werken aan tastbare verduurzaming, waardoor leerlingen in contact komen met inspirerende en praktische toepassingen van verduurzaming op Hofstad Lyceum.