De afgelopen weken is de zevende editie van Hofstad Junior College weer van start gegaan!  Gedurende zes weken komen 50 groep acht leerlingen vanuit allerlei basisscholen in Den Haag en omstreken op dinsdagochtend naar Hofstad Junior College om te ervaren hoe het is om op de middelbare school te zitten. De leerlingen krijgen per ochtend twee lessen in de vaklokalen van docenten van het Hofstad Lyceum.

Inmiddels zijn er al lessen geweest in Engels, Latijn, maatschappijleer, wiskunde en Nederlands, in de komende weken krijgen de leerlingen nog les in onder andere biologie, Grieks, geschiedenis en natuurkunde. Van de leerlingen komen enthousiaste reacties: “superleuke lessen” en “gaaf, al die nieuwe vakken!” De lessen eindigen in de laatste week van november. En op woensdag 30 november is er een afsluitende middag waarop de ouders en leerkrachten het lesmateriaal van de kinderen en foto’s van de lessen kunnen bekijken.