De afgelopen maanden zijn getalenteerde leerlingen uit de brugklas bezig geweest met het Plusproject. Zij hebben in duo’s, begeleid door docenten, een eigen onderzoek gedaan.

Op dinsdagmiddag 30 mei presenteerden zij in de octogoon aan ouders en andere belangstellenden hun project. De onderwerpen liepen uiteen van mode, robotica tot architectuur. Ook werd er een YouTube-kanaal gemaakt en werden er games ontwikkeld.

Het Plusproject geeft leerlingen die wat meer aankunnen, de mogelijkheid te werken aan een eigen project buiten de les om. Deze leerlingen mogen twee lessen per week inruilen om hieraan te werken. Ze worden begeleid door een docent. Op deze manier kunnen ze zich verdiepen in een onderwerp dat ze zelf kiezen en interessant vinden. En ook leuk: na afloop ontvangen ze een certificaat.