Afgelopen zondag zijn acht leerlingen en twee docenten vertrokken naar Gijón (Spanje) voor de laatste uitwisseling van het project IT@school. Naast onze school doen ook scholen uit Budapest (Hongarije) en Mol (België) mee. Het doel van het project is om de IT-vaardigheden van docenten en leerlingen te verbeteren door van elkaar te leren tijdens de verschillende uitwisselingen.

Tijdens de uitwisselingen geven docenten en leerlingen allerlei IT-gerelateerde workshops, deze week over onder andere Powtoon, Pictochart en Halftone 2. Natuurlijk moet zo’n mooie omgeving als Asturias ook verkend worden. Daarom staan er ook tripjes naar bijvoorbeeld Oviedo, waar we de president van Asturias hebben gesproken, en de Picos de Europa op het programma. Voor de sportieve afwisseling gaan we woensdagmiddag surfen. Een erg afwisselend en leerzaam programma dus, waarbij we de leerlingen steeds dichter naar elkaar zien groeien.