Donderdag 6 en vrijdag 7 september stond onze school voor leerlingen van T1A en T2A opnieuw in het teken van Hogwarts Lyceum.
Voor het 14e achtereenvolgende jaar hebben deze leerlingen zich met veel plezier beziggehouden met activiteiten die gelinkt konden worden aan Hogwarts, de school van Harry Potter. Doel van deze twee dagen is dat de leerlingen uit de tweede klas leerlingen uit de eerste klas begeleiden bij hun introductie in het tweetalig onderwijs (TTO). Vanzelfsprekend was Engels de voertaal tijdens deze twee dagen.

Woensdagmiddag hebben de leerlingen van T2A zich ingespannen om de Octogoon om te bouwen tot een prachtige ‘school hall’ waar alle gemeenschappelijke activiteiten plaatsvonden. Op de eerste ochtend werden de nieuwe eerstejaars TTO met behulp van de ‘sorting hat’ ingedeeld in één van de vier huizen die op Hogwarts zijn te vinden: Gryffindor, Ravenclaw, Hufflepuff en Slytherin.

In plaats van de normale lessen stond een vijftal workshops op het programma. Leerlingen met allerlei verschillende talenten kwamen wel ergens aan bod: de sportminded leerlingen konden zich uitleven bij quidditch (zwerkbal), modieuze leerlingen konden hun creatieve talent kwijt bij de Fashion Contest, aankomende acteurs konden zich laten zien bij een Drama workshop terwijl creatieve leerlingen leefden zich uit bij ‘Arts’ waar ze een prachtige draak als symbool voor hun huis hebben geschilderd. Tot slot hebben leerlingen bij ‘Magic’ zich gestort op de schedels van een aantal geheimzinnige beesten! Leerlingen werden daarbij begeleid door hun ‘professors’ die zich -zoals altijd- weer sprookjesachtig vermomd hadden, dit jaar opnieuw gestoken in de prachtige kostuums gemaakt door mevrouw Simone Telder.

Deze 14e editie van Hogwarts werd speciaal opgedragen aan Ms M. Hand, ook bekend als de illustere professor Which and. Zij was docente Engels en ook het eerste Head of School en kreeg in 2005 het idee voor een geweldige opzet van Hogwarts. Helaas is zij kort geleden veel te jong overleden.

Vrijdagmiddag gingen de leerlingen enthousiast naar huis na gehoord te hebben dat Hufflepuff zich het beste House had getoond.