Het is gelukt! Een groep van 17 fietsers en 9 begeleiders heeft zaterdag 9 juli de Alpe d’Huez bedwongen. Na enkele maanden trainen is iedereen erin geslaagd om naar boven te fietsen. Een groot deel van de groep zelfs twee keer! Stan Brouwer heeft de 13,4 km en de 1129 hoogtemeters het snelst overbrugd. Met een tijd van 1.14.20 heeft hij zelfs het record van Bas Gubbels uit de boeken gereden! Hoewel het zeker geen wedstrijd is, is deze prestatie zonder meer het vermelden waard.

Vrijdag 8 juli heeft de groep als training de Col de la Croix de Fer (1337 hoogtemeters) beklommen en enkele fietsers hebben daarnaast ook de top van de Col du Glandon bereikt. Voor de meeste leerlingen waren dit de eerste kilometers in de bergen. Al snel werd duidelijk dat er weer heel wat fietstalent mee was. Zonder problemen werd deze prachtige rit uitgereden. Naast het fietsen was er ook voldoende tijd om te ontspannen en de sfeer zat er het hele weekend goed in.

In juli 2013 ging er voor de eerste keer een groep leerlingen naar de Franse Alpen om voor het goede doel te fietsen. De groep bestond toen uit 4 leerlingen en 2 begeleiders. Inmiddels is het een evenement (omgedoopt tot Bike Experience) met 26 deelnemers. De leerlingen (uit klas 1 tot en met klas 5) fietsen natuurlijk voor het goede doel, maar daarnaast is er ook aandacht voor een gezonde en sportieve levensstijl.

Het goede doel is KWF Kankerbestrijding. De leerlingen zijn zelf op zoek gegaan naar sponsors. Woensdag 29 juni was de beneFIETSavond waarbij ruim 1300 euro is opgehaald. Daarnaast is het team gesponsord door Loodgietersbedrijf Meijer & Zoon, EromesMarko, Emergo, USP, Intension Healthclub en BijKim. Het totale bedrag zal aan het begin van het nieuwe schooljaar op de website bekendgemaakt worden.