De donderdag voor Pasen was het weer actiedag!

Na de paasvieringen begonnen leerlingen en docenten aan een sponsorloop rond en door de school met aansluitend nog meer sport- en spelactiviteiten op de sportvelden naast de school. Voor deze editie was er voor diegenen die een extra uitdaging wilden, een heuse opblaasbare stormbaan aangelegd. Ook organiseerden de leerlingambassadeurs van UNESCO Heel Hofstad bakt, waaraan veel leerlingen meededen met zelf gebakken zoete en hartige lekkernijen.

Hofstad Lyceum kent een lange traditie van sponsoring van goede doelen. Naast de jaarlijkse bijdragen van leerlingen aan de actie Serious Request werd geld bijeengebracht voor een school en een meisjesweeshuis in Kenia, een waterproject in Senegal en twee jaar geleden voor UNICEF.
Dit jaar zijn de goede doelen dichter bij huis namelijk Woonzorgcentrum Duinhage (voor de recreatiezaal) en Buurtboerderij De Nijkamphoeve (voor een nieuw gebouw voor onder andere opslag, een koffiehoek en een onderwijslokaal).

De actiedag was een groot succes: halverwege de dag stond de teller al op 5000,-!