Met ons Open Huis op zaterdag op 3 februari sloten we de reeks voorlichtingsactiviteiten voor leerlingen van groep 8 en hun ouders af. Er was veel te bekijken en te doen. Waar het om ging: bezoekers een goed idee te geven van wat onze school te bieden heeft. En dat is niet weinig!

Hofstad Lyceum is een school voor havo, vwo en gymnasium met een afdeling voor tweetalig onderwijs, een programma met internationale projecten, bètaprojecten en tal van activiteiten op het gebied van sport, kunst en cultuur. Daarnaast zijn we UNESCO-school en zijn onze leerlingen via diverse commissies binnen en buiten school actief om de school nog beter en gezelliger te maken. Van dit alles was tijdens het Open Huis veel te zien!

Overal in school waren activiteiten. Bij biologie bijvoorbeeld vertelden brugklassers hoe de plantengroei werkt, wat zij van spinnen weten en kregen de bezoekers van een bovenbouwleerling een persoonlijk ECG mee inclusief uitleg over de werking van het hart. Nieuw dit jaar was het maken van een selfie met een skelet! De kantine was deze dag omgedoopt tot een informatiemarkt met o.a. TTO-, gymnasium- en UNESCO-kraampjes. Een van de hoogtepunten vond plaats in de octogoon, de theaterruimte van de school. Daar gaf de musicalgroep – met deelnemers uit alle leerjaren – elk half uur een demonstratie: spel, dans en zang uit diverse musicals. De sfeer zat er al snel in!

Er kan worden teruggekeken op een gezellig en goed bezocht Open Huis. Sfeer proeven? Ga naar onze Facebook pagina voor meer foto’s.