Afgelopen schooljaar zijn Qian en Marit, studenten Voeding en Diëtetiek aan de Haagse Hogeschool, bezig geweest met het voorlichten en begeleiden van leerlingen uit de brugklas op het Hofstad lyceum. Het eerste half jaar hebben alle eerste klassen twee voorlichtingslessen gekregen over gezonde voeding. Hierbij werd de Schijf van Vijf besproken en vervolgens werd er dieper in gegaan op de verschillende voedingsstoffen.
Na afloop van deze lessen konden de leerlingen zich vrijwillig aanmelden voor een begeleidingstraject. Dit traject bestond uit vier bijeenkomsten waarin in groepsverband verschillende onderwerpen rondom voeding werden besproken, werden spelletjes gespeeld en individueel werd met de kinderen gezonde doelen gesteld. Als afsluiting hebben de studenten samen met de leerlingen geskied op de Uithof.
Trots op de uitkomsten van dit traject hopen we samen met de studenten dat de leerlingen hun nieuwe gezonde gewoontes zullen doorzetten in de toekomst!!