First Tech Challenge (FTC) is de grote broer van de First LEGO League. Het FTC-team van Hofstad Lyceum ontwerpt, programmeert en financiert helemaal zelf een robot. Voor deze verschillende taken hebben wij drie teams samengesteld: het bouwteam, het IT-team en het managementteam.

Voorheen bestond het FTC-team uit leerlingen uit de bovenbouwklassen met uitzondering van de examenklassen. Het team, de X-terminators, bestaat dit jaar uit zes nieuwe leerlingen uit V5: Stefan Looren de Jong, Simran Thakoerdajal, Floor Nützel, Job van Essen, Yuri Peerkhan en Stephen van der Kruk. Twee leerlingen doen dit jaar voor de tweede keer mee: Myrthe van Praet en Noë Plantagie uit V6. De coaches van dit jaar zijn Bas Paddenburg en Sven van Eyk.

Het organiseren van zo’n gecompliceerd en samenhangend project met verschillende aspecten kan erg lastig zijn. We hebben gemerkt dat teamwork en goede onderlinge communicatie van groot belang zijn. Uiteindelijk zijn we één team met één doel: anderen en onszelf trots maken. Dit is dan ook waar we op bouwen. Wij gaan met z’n allen voor de winst en hopen dat jullie ons daarin kunnen steunen. Neem gerust een kijkje op onze website om op de hoogte te blijven en om een antwoord te krijgen op eventuele vragen.