De Hofstad Lyceum-schooltas weegt maar liefst 4,7 kg minder dan een doorsnee schooltas! Tijdens het Open Huis mochten toekomstige brugklassers het verschil in gewicht tussen een gewone   schooltas en eentje van Hofstad Lyceum schatten. Omdat de lessen op Hofstad Lyceum 70 minuten duren, hebben leerlingen minder vakken op een dag en hoeven zij geen enorme boekenvracht met zich mee te slepen.
Joshua Zomerhuis van de OASE wist het verschil in gewicht in 2 decimalen nauwkeurig te raden: 4,75 kg! Op de foto is Joshua te zien met zijn prijs: de 4 bij 4 Rubics Cube. Achter Joshua zijn  schilderijen van zijn moeder zichtbaar; te zien is dat deze Schotse kunstenares beïnvloed is door de Noor Edvard Munch. Joshua voetbalt als linkerverdediger bij de pupillen van RAS. Hij bestrijkt daarbij het hele gebied van vlag tot vlag en is gevreesd om zijn sliding.
We denken dat Joshua zich op Hofstad Lyceum helemaal thuis zal voelen: behalve Hofstad EXTRA Kunst bieden wij onze brugklassers op vrijdagmiddag namelijk ook Hofstad EXTRA Sport!

De sectie wiskunde bedankt alle toekomstige brugklassers voor hun deelname aan de weegwedstrijd en wenst hun heel veel sterkte bij de cito-toets in april.