Afgelopen vrijdag werd het tweejarig Comeniusproject bij ons op school afgesloten. Buiten Hofstad Lyceum waren het Lyceé E. Bélin (Vésoul, Frankrijk) en de Holy Family School (Newbridge, Ierland) bij dit uitwisselingsproject betrokken.

Een groep van 21 leerlingen en docenten van deze scholen zijn afgelopen week met elkaar bezig geweest op het gebied van IT, talen en kunst. Zo werd er een app ontwikkeld, kunst bekeken (Van Gogh Museum, Mauritshuis) en kunst gemaakt, op school les gevolgd en werd er genoten van een Hollands buffet: ouders maakten Hollandse gerechten van poffertjes en erwtensoep tot zuurkoolstamppot.

De afsluiting van deze intensieve week was vrijdag op het schoolplein, waar de leerlingen met stoepkrijt een grote kopie van ‘De sterrenhemel’ van Van Gogh tekenden. Er waren dankwoorden van de leerlingen voor elkaar. Toen kwam het  afscheid en dat viel zwaar!