Vrijdagmiddag 31 maart hebben de brugklasleerlingen die het vak antieke cultuur volgen, de Koninklijke Schouwburg bezocht.

Daar ontmoetten zij in levenden lijve de drie grootste toneeldichters van het oude Griekenland – de oudste is pas geleden nog 2542 geworden! De leerlingen kregen niet alleen drie prachtige en tijdloze verhalen te horen, maar werden ook rondgeleid door de Schouwburg zelf: van de kleedkamers door naar de grote zaal, via de sjieke damesfoyer onder het podium door langs de garderobe. Onderweg pikten ze nog wetenswaardigheden mee over het rijke verleden van het gebouw: zo zaten er tijdens WO II joodse onderduikers verstopt, hoog in de kroonluchter van de Grote Zaal, en leerden ze van de acteurs zelf waarom je nou eigenlijk muisstil moet zijn tijdens optredens.

De middag werd afgesloten met een quiz, waarin de pas opgedane kennis werd getest. Team Groen sleepte de prijs in de wacht: een heerlijke schotel baklava!