Het is inmiddels een traditie geworden: het beklimmen van de Alpe d’Huez aan het einde van het schooljaar. Ook dit jaar heeft een groep enthousiaste leerlingen zich aangemeld om sportief bezig te zijn en tegelijkertijd geld in te zamelen voor het goede doel (KWF-kankerbestrijding).

Afgelopen vrijdag zijn de eerste kilometers gefietst in de duinen en dat was een goede eerste training. Ook dit jaar bestaat de groep uit ervaren wielrenners en leerlingen die kennismaken met de sport. De ervaring leert dat iedereen in korte tijd klaargestoomd kan worden om uiteindelijk de Alp te overwinnen.

In de winter is de groep al gestart met spinnen om conditie op te bouwen en vanaf nu wordt er minimaal één keer per week buiten gefietst. In juni volgt dan nog een trainingsdag in Limburg om het klimmen te ervaren en op zaterdag 8 juli gaat iedereen de uitdaging aan.

De beklimming van de Alpe d’Huez bestaat uit 21 bochten en is 13,4 km lang. Met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,4 procent is het een berg waar menig wielrenner zich in het zweet heeft gewerkt. Via de site zullen we iedereen op de hoogte houden van de prestaties en de activiteiten rondom de Bike Experience.