In de projectweek zijn de leerlingen van V3 in het kader van hun project Mijn TKMST naar het Jongerenatelier geweest. Daar dachten zij samen met architecten mee over wat er de komende decennia allemaal kan en zal veranderen in de openbare ruimte.

De leerlingen bedachten op welke manier mensen elkaar in 2040 zullen ontmoeten in de openbare ruimte van de stad, op het land en op het water. Voor die ontmoetingsplekken bouwden zij maquêttes van waterpleinen, moderne brinkdorpen en steden op verdronken land. Enkele daarvan staan van half mei tot 12 juni tentoongesteld in bibliotheek Nieuw Waldeck. Loosduinen. Kom kijken hoe Nederland er volgens hen uit kan zien in 2040.

Het Haags Jongerenatelier ontwikkelde dit project op uitnodiging van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Een beeldverslag van dit gehele project Ontmoeten in 2040 met circa vijftien maquettes is te zien in Pulchri Studio van 17 juni t/m 9 juli als onderdeel van de grote overzichtstentoonstelling ONTMOETEN, waaraan tientallen kunstenaarsleden van Pulchri deelnemen. Op 17 juni verzorgt wethouder Boudewijn Revis de opening van deze tentoonstelling, waaraan leerlingen van Hofstad Lyceum hun medewerking verlenen.