TeamAlert voerde dinsdag 30 mei in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland en Samsung op Hofstad Lyceum het project Beat The Street uit.

Met Beat The Street leren jongeren met behulp van Virtual Reality (VR) veiliger aan het verkeer deel te nemen. VR zet de jongeren midden in herkenbare verkeerssituaties. Samen met leeftijdsgenoten beleven ze de meest voorkomende en gevaarlijke momenten. Gelukkig is het in Beat The Street nooit echt ‘game over’ en mogen ze het altijd opnieuw proberen.

Het project vond plaats in de octogoon. Voor de onderbouwleerlingen stonden daar twee TV’s, een Instagram frame, een fotobox en vier loungestoelen met VR-brillen klaar. Daarmee konden ze begeleid door medewerkers ‘de straat op’: Beat The Street!