Op vrijdag 5 oktober vond de uitreiking van de IB-diploma’s plaats in de Octogoon van het Hofstad Lyceum. Traditiegetrouw is dit in de Hogwarts setting, waar 6 jaar geleden de carrière op het tweetalig vwo mee was begonnen.

Door het verschuiven van de IB-examendata viel voor deze groep de IB-examens samen met de VWO-examens. Dat maakte het doen van de twee schriftelijke examens in mei wat zwaarder, maar ook voor het examenjaar ‘May 2019’ telt dat we een slagingspercentage van 100% hebben gehaald. Bovendien hadden wij dit jaar verschillende leerlingen die een 7 hebben gescoord, het hoogste cijfer dat je kan halen, dus dat maakt ons als school extra trots.

Aangezien de diploma’s pas eind augustus arriveren, vindt de ‘graduation ceremony’ pas na de vakantie plaats. Daardoor is de IB-diploma-uitreiking ook altijd een soort van reünie. Alle leerlingen zijn net aan hun studie begonnen en konden al vertellen over op kamers wonen of de eerste tentamens. Ook de avond was 100% geslaagd!